Bewegen Challenge

Weekend Workout Challenge #7

Door

Weekend workout challenge 7

Wow….wat reageren jullie altijd positief op de Weekend Workout Challenges! In deze artikelen geef ik je een uitdaging voor het komende weekend, in de vorm van oefeningen. Natuurlijk kun je de workout ook gewoon op een later moment uitvoeren, het hoeft niet perse in de komende twee dagen. Vandaag is het weer tijd voor zo’n uitdaging! Klik snel verder voor de oefeningen…

Het is deze keer best een pittige. Zoals altijd heb je geen materiaal nodig, alleen een matje of iets anders waar je zacht op kunt liggen. Ik raad je aan om vooraf even een paar minuten op de plaats te stappen of te joggen, zodat je goed warm bent voordat je begint. We doen in deze challenge twee krachtoefeningen en vervolgens een oefening om de hartslag flink omhoog te halen. Dat herhalen we 3x.

Jack Knife

Begin met een Jack knife. Lig op je zij met een arm gestrekt voor je en de ander achter je hoofd. Breng je elleboog en je knieën naar elkaar toe, je bovenlichaam komt ook iets van de grond. Als dat niet lukt met gestrekte benen, buig ze dan. Dit doe je 20x aan elk been.

Butt lift

Vervolgens een Butt lift. Lig op de grond en plaats je voeten dicht bij je billen. Duw je heupen omhoog en kom op je tenen staan. Duw nu je billen nog verder omhoog en weer een klein stukje terug. Dit doe je 40x.

Plank knie in

Dan een mountain climber! Sta in plankhouding met je schouders, heupen en tenen in een rechte lijn. Trek vervolgens afwisselend je linker en rechter knie richting je borst. Doe dit 60x in totaal (dus 30x links en 30x rechts). Voer dit zo snel mogelijk uit, dan gaat je hartslag flink omhoog.

Walking lunge

Dan Walking lunges. Ik heb op de foto’s gewichten in mijn handen, dat hoeft niet! Maak een grote stap naar voren en laat je achterste knie naar de grond zakken. Houd je lichaam rechtop. Duw jezelf op en stap direct met je andere been naar voren. Herhaal dit 20x met links en 20x met rechts.

Superman

De Superman, sta op handen en knieën en breng je linkerarm en rechterbeen de lucht in. Laat ze zakken en doe dit ook aan de andere kant. Ook dit doe je 20x links en 20x rechts.

Plank knie in

Vervolgens weer de mountainclimber! Ook nu weer 60 herhalingen in totaal, zo snel mogelijk.

Opdrukken

Steun dan op handen en knieën en maak een Push-up terwijl je je ellebogen dicht bij je lichaam houdt. Lukt dat maar een heel klein stukje, dan is dat ook prima. Doe dit 20x.

Full body crunch

De een na laatste oefening is voor de buikspieren, de full body crunch. Pak je knieën beet en maak een balletje van je lichaam, strek je vervolgens helemaal uit. Houd je rug recht! Laat hem niet hol trekken. Doe dit 20 herhalingen.

Plank knie in

Tenslotte nog 60 herhalingen (30 links en 30 rechts) de mountainclimber en je bent klaar!

Ik ben heel erg benieuwd of je deze workout gaat doen. Laat me zeker even weten wat je ervan vond. Zoals ik aan het begin al zei, is hij best wel pittig. Als je even rust nodig hebt, dan is dat helemaal geen probleem.

Veel succes!

Groetjes, Marloes

Ga jij deze workout uitvoeren? Laat me weten hoe het ging!

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (4)
  1. Ariane 5 jaargeleden

    Wow heftig! Vandaag staat er weer een cardio training op het programma, maar daarna doe ik ook altijd even krachttraining erachter aan. De Jack Knife had ik nog nooit eerder gezien, dus die ga ik zeker doen vanmiddag!

    Reageer
  2. Tamara Steegmans 5 jaargeleden

    Hey Marloes,

    De weekend challenge vind ik zo leuk ! Zeker als je weinig tijd hebt! Heb net deze gedaan na eerst een tourke lopen, lekker !

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: