Bewegen Challenge

Weekend Workout Challenge #4

Door

Collage oefeningen

In deze periode zijn er veel mensen die liever niet naar de sportschool gaan. Sommige fitnesscentra en sportaccommodaties zijn zelfs dicht! Kinderen zijn thuis, je krijgt veel visite rond kerst en oud en nieuw en de aandacht ligt nou eenmaal vaak niet op bewegen. Daarom leek het me zinvol om jullie weer eens een opdracht te geven! Met deze oefeningen kun je thuis trainen en ben je in korte tijd klaar. Zo kun je lekker je gang gaan deze dagen, maar je ook even lekker in het zweet werken.

Ik begin gelijk met de oefeningen! Om te beginnen ga je zo snel mogelijk 10x de trap op en neer. Kijk natuurlijk wel uit dat je niet struikelt! Met deze oefening heb je niet alleen een warming up, maar daag je ook even je conditie uit. Je hartslag zal flink omhoog gaan. Heb je geen trap? Jog dan 4 minuten op de plaats.

Collagedips

Dan doen we dips. Steun met je handen op een stoel, je vingers wijzen richting je billen. Zak door je ellebogen en duw je weer op. Houd daarbij je buik aangespannen. Doe dit 30x! Lukt dat niet achter elkaar? Neem dan even rust tussendoor.

Buttlift

Ga dan liggen op je rug en duw je heupen omhoog. Span je billen aan en beweeg kleine stukjes met je heupen op en neer. Ook dit doe je 30x.

4

Vervolgens de buik, we doen een full body crunch. Beweeg je knieën naar je neus en je neus naar je knieën, strek je vervolgens helemaal uit. Herhaal dit 30x. Houd je rug op de grond!

Squat zij tik

Dan kom je zitten in een squathouding, zak door je knieën met je billen nee achteren. Houd je buik aangespannen en je rug recht. Tik met een been 30x zijwaarts. Neem even rust en doe dit ook aan de andere kant.

Side plank

De een na laatste oefening is de side plank. Kom staan zoals op de foto, eventueel kun je met een knie op de grond steunen. Houd je heupen recht en blijf 30 seconden staan in deze houding. Doe dit vervolgens ook aan de andere kant.

Rug1

Tenslotte maak je 30x een lower back raise. Beweeg kleine stukjes met je bovenlichaam omhoog, laat je tenen op de grond steunen en kijk schuin vooruit.

Veel succes met deze oefeningen!

Groetjes, Marloes

Ga jij deze uitdaging aan?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (4)
  1. Vera 5 jaargeleden

    Gisteren gekozen voor de sneeuwwandeling….jaaa….dat kon hier in Limburg!
    En vandaag deze oefeningen gedaan. Lekkerrr……behalve die plank natuurlijk 😉 die is gewoon gemeen!

    Reageer
  2. romy 5 jaargeleden

    Gaan gewoon naar sportschool maar doe daar de oefeninen.

    Reageer
  3. Tamara Steegmans 5 jaargeleden

    Ben wat ziek geweest.. Dus terug beginnen met deze workout zo dadelijk!

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: