Bewegen Challenge

Weekend Workout Challenge #11

Door

Collage workout

Het is weer weekend en ik heb weer eens een workout challenge voor je! Ik daag je uit om deze workout vandaag of morgen (of stiekem een paar dagen later) te doen. Hij is perfect voor als je niet zo veel tijd hebt om te sporten, maar toch even lekker wilt knallen. Omdat we natuurlijk volop bezig zijn met de ‘Fit de zomer in challenge’, heb ik een training voor je waarin je heel gericht werkt aan je vetverbranding. Daarnaast train je je conditie en alle spieren van het lichaam. Do I need to say more? Billen van de bank en gaan met die banaan!

Ik zei het al, we gaan heel gericht werken aan het verbranden van die vetjes. Daarom gaan we een conditie-oefening telkens afwisselen met verschillende krachtoefeningen. Voor de conditie kies ik deze keer voor touwtjespringen! Heb je geen springtouw? Dat maakt helemaal niets uit. Doe dan net alsof je er eentje in je handen hebt. Let’s go, ik leg de oefeningen uit!

Touwtjespringen

We starten met touwtjespringen (of denkbeelding-touwtje-springen). Doe dit 100x. Als je met twee benen tegelijk springt, is het flink intensief. Is dat te zwaar voor je, spring dan met één been tegelijk over het touw. Na elke krachtoefening ga je 100x springen.

Pushups

Dan gaan we door met opdrukken. Doe dit 20 herhalingen. Als het op je tenen te zwaar is, plaats dan je knieën op de grond. Als dit ook te zwaar is, kom je een stukje van de muur staan, plaats je handen tegen de muur en laat je met een recht lichaam naar de muur komen en duw weer uit. Hierna ga je weer 100x touwtjespringen.

Reverse fly

Pak vervolgens twee flessen met water, twee gewichtjes of bijvoorbeeld twee zware boeken. Sta rechtop en buig je lichaam iets voorover. Houd je armen licht gebogen en breng ze naar achteren en terug. Doe dit 30x. Houd je buik aangespannen en je rug recht.
Daarna weer 100x touwtjespringen.

Full Squat

De benen zijn aan de beurt. Maak een squat en zak zo diep mogelijk door, zonder je knieën voorbij je tenen te laten bewegen. Duw jezelf vervolgens weer op. Als je niet zo laag komt, dan is dat prima, doe gewoon wat jou lukt. Houd je rug recht en je buik aangespannen. Doe dit 30x, om daarna natuurlijk weer 100x te touwtjespringen.

Ab Twister

Daarna de buikspieren, we trainen zowel de rechte als de schuine buikspieren met deze oefening. Zit op je billen met je hakken op de grond. Leun iets naar achteren met een rechte rug. Houd je buik goed aangespannen en je armen voor je. Draai je torso van de ene naar de andere kant en blijf naar je handen kijken. Ga 20x naar links en 20x naar rechts, telkens afwisselend van kant. Vervolgens pak je je (denkbeeldige) springtouw en spring je weer 100x.

Superman

Tenslotte de ‘Superman’ voor de onderrug en de billen. Zit op handen en knieën en breng je linker elleboog naar je rechter knie. Maak je rug een klein beetje bol als je ze naar elkaar toe brengt en hol als je uitstrekt. Doe dit 20x en vervolgens ook 20x aan de andere kant.

Tenslotte ga je nog 100x touwtjespringen en dan ben je helemaal klaar met je workout!

Binnen no time heb je op deze manier een goede training achter de rug. Geen excuus meer omdat je geen tijd hebt om naar de sportschool te gaan, want dit kun je gewoon lekker thuis doen.

Veel succes!

Groetjes, Marloes

Ga jij deze Weekend Workout Challenge aan? Laat me weten wat je ervan vond. 

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (7)
  1. Lisa 3 jaargeleden

    Dag Marloes,

    Het is echt een heel leuke workout om te doen. Ik denk dat ik deze morgen opnieuw ga doen:-)
    Ik volg je al een tijdje. Eerst op youtube en nu op je eigen site. Jouw workouts heeft er al voor gezorgd dat mijn conditie van 0.0 toch al naar een 5-6 gegaan is. En hier ben ik best fier op.

    Dus danku wel voor de leuke workouts en de motivatie in deze workouts 🙂

    Reageer
  2. Vera 3 jaargeleden

    Vandaag toch gekozen voor het rondje hardlopen! Na lange tijd 3km te lopen om daarna thuis nog buik/rug-oefeningen te doen, vandaag voor het eerst 4km gelopen. Trots op mezelf 🙂
    Deze workout ga ik morgen doen. Lijkt me ideaal voorafgaand aan de moederdagbezoekjes.

    Reageer
  3. Eliza 3 jaargeleden

    Ik vond het heerlijk. Bedankt voor deze fijne workout. Ben nog een beginner dus ik heb de oefeningen wat minder vaak gedaan. 🙂

    Reageer
  4. Yvonne 3 jaargeleden

    Ik vind een work-out met touw springen erg leuk. Ik neem mijn springtouw wel eens mee voor een training in het park. Deze week kwam ik op het idee om achter huis touwtje te springen. In huis lukt niet. Dus naar buiten en dan weer naar binnen voor de oefening. Zondagochtend 9.00 stond ik te springen en dan maar hopen dat mijn buren er niet wakker van worden haha. Erg leuk de work-out en wie weet springen de buren volgende keer wel mee hihi.

    Reageer
    • Marloes 3 jaargeleden

      Hahaha, geniaal plan! Hoop dat ze meedoen 😉

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: