Bewegen

Video: Workout Benen, Buik en Vetverbranding

Door

Vandaag een workout gericht op benen, buik, coördinatie en vetverbranding. De workout bestaat uit 4 verschillende oefeningen. Elke oefening doe ik 45 seconden en ik doe 3 rondes. Het enige dat je nodig hebt is een stoel of andere verhoging waar je de handen op kunt zetten. Lees verder voor een uitleg van de oefeningen.

Zorg ervoor dat je een korte warming up doet voordat je start met de workout. Stap of jog bijvoorbeeld op de plaats voor 3 minuten. Dan begin je met de eerste oefening:

Crab

‘The Crab’, sta op handen en voeten met de billen van de vloer. Span de buik aan en til één arm en het tegenovergestelde been op naar elkaar toe. Probeer de teen even kort aan te raken. Vervolgende wissel je om naar de andere kant. Probeer het lichaam zo stabiel mogelijk te houden. Alleen armen en benen bewegen!

Stoel

Dan plaats je de handen op een stoel of andere verhoging (hoe lager hoe zwaarder!). Houd je lichaam recht en span de buik. Spring met beide benen richting de stoel en terug, vervolgens spring je met de benen wijd en terug. Voer de oefening zo snel mogelijk uit, maar houd de buik aangespannen en de rug recht!

Plank

De volgende oefening is de ‘Plank’. Sta op handen en voeten, ook hier is de buik aangespannen en de rug recht. Trek een knie via de zijkant naar je toe en draai je hoofd er iets heen. Houd de billen laag! Beginners kunnen gewoon blijven staan in de plankhouding, eventueel op handen en knieën.

Sumo squat

De laatste is de ‘Sumo Squat’ met een leg lift. Bij een Sumo Squat zet je de voeten verder uit elkaar dan normaal, met de tenen licht naar buiten gedraaid. Je maakt een sprong, houd de knieën licht gebogen tijdens de landing. Vervolgende til je één been zijwaarts op, houd je been gestrekt. Spring hierna weer omhoog en til het andere been op. Zorg ervoor dat je knieën niet voorbij je tenen gaan tijdens het doen van de Squat, bovendien wijzen de knieën altijd in dezelfde richting als de tenen. Houd ook hier weer de buik aangespannen en de rug recht.

Schud na de laatste oefening even goed de benen uit en blijf nog even in beweging. Doe eventueel wat rekoefeningen.

Ik hoop dat je genoten hebt van deze workout! Doe het altijd op je eigen niveau, je kunt je oefeningen gerust langzamer uitvoeren dan ik. Je zult merken dat het steeds beter gaat naarmate je het vaker doet.

Veel succes en tot snel!

Groetjes, Marloes

Heb jij deze workout uitgevoerd? Hoe ging het?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (3)
  1. Esmée 6 jaargeleden

    Nu ook heerlijk om te doen buiten in de schaduw met een matje en stoel. Heerlijk!

    Reageer
  2. Esther 6 jaargeleden

    Hi Marloes, ik had een vraagje over het sporten.
    Ik ben geen beginnende sporter meer, maar ook geen gevorderde. Hoeveel “totaalminuten” van jouw filmpjes raad je aan om te doen? Ik wil vooral mijn conditie verbeteren en misschien iets strakker in m’n vel zitten, maar hoef niet veel gewicht kwijt. Heel erg bedankt!

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Hey Esther! Doe gewoon wat haalbaar voor je is. Zet je doelen niet te scherp, dan houd je het niet vol. Begin bijvoorbeeld met 2x per week. Succes!

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: