Bewegen

Training Sportschool met o.a. TRX oefeningen

Door

Loopband

Ik heb een heerlijke training op de sportschool achter de rug, die ik graag met jullie wil delen. Deze training duurde ongeveer 55 minuten. Ik trainde zowel mijn conditie als alle spieren in mijn lichaam. Ik voerde deze training uiteraard uit op Sportrade fit- en welness te Paterswolde. Sorry voor de soms wat wazige foto’s, ze zijn allemaal in actie genomen!

Ik begon mijn training met 15 minuten op de crosstrainer. Ik houd er van om een hoog aantal slagen per minuut te draaien, namelijk rond de 160. Ik begon op level 4, na vijf minuten verhoogde ik dit naar level 5 en de laatste vijf minuten deed ik op level 6. Ik zorg ervoor dat ik na deze 15 minuten al flink moe ben en lekker zweet.

Vervolgens 15 minuten op de loopband. Ook hier maakte ik het elke vijf minuten iets pittiger. Ik begon op 10km/uur, vervolgens 11km/uur en de laatste vijf minuten op 12km/uur. Als je deze training ook wilt doen, pas dan de snelheden aan op je eigen kunnen! Het is belangrijk dat je zeker de laatste vijf minuten zeer intensief bezig bent.

Collage pushup

Vervolgens het krachtgedeelte, ik wisselde telkens 2 verschillende oefeningen af zonder rust tussen beide oefeningen. Ik begon met de TRX-Pushup, oftewel opdrukken op de TRX (kabels aan de muur met handvatten). Ik voerde 15 herhalingen uit. Doordat je heel erg instabiel bent, train je niet alleen borst en armen maar ook corestabiliteit. Door de kabels van de TRX korter of langer te maken, maak je de oefening minder zwaar of juist zwaarder.

Collage row

De pushup wisselde ik af met de TRX-Row, hierbij deed ik ook 15 herhalingen. Ik deed beide oefeningen 3x. Eerst 15 herhalingen pushup, dan direct door naar 15 herhalingen row, om gelijk weer terug te gaan naar de pushup, enz.

Collage bosu

Daarna gebruikte ik hetzelfde circuitsysteem bij de volgende twee oefeningen. Eerst maakte ik 30 schaatssprongen met één been op een bosubal.

Collage plank

En ging daarna direct door met de plank met mijn benen in de TRX. Ik trok 30x mijn knieën richting mijn borst (15x links en 15x rechts). Hierna ging ik terug naar de schaatsspring, totdat ik ook deze oefeningen elk 3x had uitgevoerd.

Collage lunge

De eerste oefening van mijn laatste setje was de dynamische lunge. Ik voerde 20 herhalingen uit met een stang van 15kg.

Collage kettlebell

Dit combineerde ik met een Kettlebell swing met een kettlebell van 12kg. Ook hiervan deed ik 20 herhalingen. Ook deze twee oefeningen deed ik elk 3x.

Tenslotte fietste ik 5 minuten rustig uit.

Ik vond dit een heerlijke training, niet te lang maar wel heerlijk intensief en efficiënt. Ik hoop dat het jullie wat inspiratie geeft voor je eigen trainingen. Vraag altijd even hulp van een instructeur als je deze oefeningen voor het eerst gaat uitvoeren.

Succes!

Groetjes, Marloes

Lijkt deze training jou iets? Wat doe jij in de sportschool?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reactie (1)
  1. LIlian 6 jaargeleden

    Leuk! ga ik ook proberen:)

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: