Bewegen Challenge Challenge Voeding

Optima Fitstart opdrachten #8 – Suiker en Teveel Eten

Door

26 januari, de laatste paar dagen van de challenge zijn aangebroken! Dit is de laatste video waarin ik je nieuwe opdrachten geef. Komende maandag vind je een video waarin ik je tips geef voor in de komende tijd en waarin ik je vertel hoe we nu verder gaan. Nu gaan we in ieder geval nog lekker even aan de slag! Bekijk snel de video, dan leg ik je uit hoe en wat. De opdrachten lees je hieronder nog even kort na.



Hier nog even de opdrachten die ik in de video uitleg:

Psychologische opdracht
Probeer zo duidelijk mogelijk voor jezelf op te schrijven wat de momenten zijn waarop jij meer eet dan je eigenlijk zou willen. Dus niet de genietmomenten, want die zijn gepland. Maar juist de ongeplande momenten waarop je voor je gevoel teveel of te ongezond eet.

Suiker

Doe-opdracht
Check de ingrediëntenlijsten van de producten die jij regelmatig gebruikt. Zit er suiker in? Hierboven zie je ontzettend veel andere benamingen voor suiker of voor voedingsstoffen die zich in ons lichaam hetzelfde gedragen als suiker.

Heel veel succes toppers! Ik vind het echt zo super leuk om al jullie reacties te lezen op Facebook, Instagram, YouTube en natuurlijk hier op mijn blog.

Groetjes, Marloes

Op welke momenten eet jij meer dan je eigenlijk zou willen?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (4)
  1. barbara 3 jaargeleden

    Hoi Marloes,

    Januari is bijna voorbij maar het meeste van de chalange laat ik lekker doorlopen. Zittend eten was echt een eye opener (drama). alleen avond eten en lunch op het werk gaan goed. Ontbijt zit ik wel maar sta ik tig keer op om dingen te pakken of klaar te maken voor school. tussendoortjes neem ik altijd als ik van taak 1 naar 2 fiets of haast. (snel een appel op de fiets als ik naar BSO ga etc) Voordeel is wel dat ik dus weet dat ik erg weinig zit. Zo lang kauwen gaat hem ook niet worden hier. Goed voor de bewustwording maar de smaak wordt er ook niet beter op! De rest (heel veel) lukt allemaal prima. Zelfs het 4 keer sporten per week is gelukt. Gezond avondeten lukt ook wel 6 keer per week. Ik moet alleen erg letten op gehakt, hambeurgers, uitgebakken spekjes en rookworst. Juist de dingen die mijn zoontje altijd makkelijk eet. Maar het is een uitdaging dingen te vervangen zodat we toch allemaal hetzelfde kunnen eten.
    Mijn persoonlijke doelen haal ik makkelijk, wellicht niet ambitieus genoeg en ik ga ze iets bijstellen voor Februari.
    OJa ik eet ook ongewild te veel als het eten blijft staan. en bij het avondeten eet ik de pannen leeg terwijl ik al genoeg heb. Alleen maar voor het lekker. groetjes!

    Reageer
  2. Annema 3 jaargeleden

    Wat n mooie laatste video Marloes. Ikvond het echt weer een topchallenge. Ga gewoon door na januari. Fijn.

    Reageer
  3. Manon 3 jaargeleden

    Ik eet best vaak snack a jacks alleen weet niet of ik dit nou als “ongezond” of “gezond” tussendoortje moet zien of het dus moet beschouwen als geniet momentje !

    Verder gaat het echt onwijs GOED!!????

    Groetjes!☺

    Reageer
  4. Sanne 3 jaargeleden

    Leuke video, thanks! Oh enne, waar heb je dat basic grijze shirtje vandaan? Leeeuk!!

    Groetjes Sanne

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: