Bewegen Challenge Challenge Voeding

Optima Fitstart Opdrachten #6 – Drinken en Snacks

Door

Hallo lieve allemaal! Hier zijn de nieuwe opdrachten voor de komende week. Ik weet dat veel van jullie het langzaam steeds moeilijker krijgen. Dat is helemaal niet erg. Doe gewoon wat je kunt en waar jij je goed bij voelt. Zie de opdrachten als een leidraad die je kunt gebruiken, je hoeft ECHT niet alles perfect te volgen. Iedereen is anders, blijf dat vooral onthouden.



Het Facebook evenement van de challenge vind je hier. Hieronder vind je de nieuwe opdrachten nog even kort op een rijtje:

Psychologische opdracht
Schrijf een of twee van jouw valkuilen op. In welke situatie(s) ben jij geneigd de fout in de gaan? Wees hierbij zo specifiek mogelijk, dan leer je jezelf beter kennen.

Optima Fitstart

Doe-opdrachten
1. Drink alleen maar koffie, thee en water. Ook mag je maximaal 3-4 glazen light frisdrank per dag nemen als je dat wilt.

2. Neem alleen nog maar gezonde tussendoortjes. Bewaar ongezonde dingen voor je genietmomentjes. Ik maakte eerder video’s over gezonde tussendoortjes, die kun je hier en hier terug vinden.

Heel veel succes verder toppers!

Groetjes, Marloes

Hoe gaat het bij jou? Wat vind jij het moeilijkst?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (15)
  1. Sandra 3 jaargeleden

    Het gaat hier redelijk. De eerste week had ik meer moeite, vanwege een koelkast vol lekkere maar minder gezonde kliekjes. Ik denk dus dat ik voor een “extended Challenge” ga met uitloop in februari:) het bewegen gaat me nog het makkelijkst af: Ik doe een persoonlijke Challenge waarin ik elke dag hardloop in januari en dat gaat nog steeds goed. De 2L Water, Groene en fruit zitten er onder tussen goed in:) gezond ontbijten ook. Maar die genietmomentjes blijven te vaak voortkomen…

    Reageer
  2. Hanna 3 jaargeleden

    En melk en karnemelk? Ik neem aan dat dat ook onder gezond drinken valt?

    Reageer
    • Marloes 3 jaargeleden

      Ja hoor! Goed dat je het zegt. Vergeten te melden

      Reageer
  3. Lineke 3 jaargeleden

    Ik reageer bijna nooit, maar ik doe nog mee hoor! Ik ben begin december al begonnen, met hulp van deze fijne site, omdat ik er gewoon klaar was met ongezond eten. Ik wilde in eerste instantie wachten tot januari, maar ben gewoon rond sinterklaas begonnen. En de motivatie is er nog steeds! Nu 5 kilo lichter, weer een gezond bmi en veel vrolijker! Dank je wel Marloes voor je inspiratie, motivatie en geweldige site!

    Reageer
  4. L 3 jaargeleden

    Hier gaat het ietsjes minder nadat het goed is gegaan. Water,groente,fruit en beweging gaat hartstikke goed. Het kauwen daar en tegen, dat is niet zo mijn ding:)
    Wat herken ik ontzettend goed jouw verhaal over de tussendoortjes in de avond! Als ik alleen ben, is dit echt problematisch.. Ik vind het dan zoo moeilijk om niet te eten! Ik grijp dan naar een beschuitje met hagelslag, en nog een, en soms nog een. En dan vervolgens daarna nog meer trek te hebben in iets lekkers! Tanden poetsen of een kop thee helpt dan niet eens 🙂 Als mn vriend thuis is gaat het makkelijker, dan houd ik me wel in. Net alsof ik me voor hem wil bewijzen??(Wat niet zo is?!) Ik moet hier echt iets mee, maar loop hier al maanden tegen aan…
    Leuk om die instagram foto’s te zien, ik heb zelf geen instagram dus dat is extra leuk! Misschien weer een keer zo’n artikel hierover? Dat vond ik namelijk erg gezellig!! Dankjewel Marloes, voor alles wat je doet om ons allemaal tot een gezond leven te laten leiden!

    Reageer
  5. Michelle 3 jaargeleden

    Hey, thats me! Leuk Marloes! Je hebt me zojuist weer even heel goed gemotiveerd.
    Zojuist mijn afstudeeronderzoek ingeleverd en de afgelopen dagen compleet gefaald.
    Blijkbaar ben ik toch heel erg beïnvloedbaar door emoties.. (–> valkuil dus..)

    Maar goed, mede door deze video weer motivatie te pakken om het goede leven op te pakken
    Ik begin al goed; vanavond wokken haha. Ach je moet de stress van de afgelopen dagen wel een beetje goed afsluiten toch? (A)

    Reageer
    • Marloes 3 jaargeleden

      Hahah helemaal waar! Gewoon lekker genieten en dan de draad weer oppakken.

      Reageer
  6. Jolanda 3 jaargeleden

    Mijn valkuil is als ik naar de bios ga, vaak kijk ik 2 films en dan weet ik niet altijd wat ik mee moet nemen.
    Tomaten en komkommer is net echt smakelijk dan.
    Van de popcorn en nacho’s kan ik wel afblijven maar ik wil toch wat te knabbelen hebben.
    Heeft iemand tips voor mij? Ik eet geen vlees of kaas.

    Reageer
    • Anne 3 jaargeleden

      Misschien zijn rijstwafels een idee? Klinkt misschien suf, maar met lekker beleg vind ik ze heerlijk, je kunt er bijvoorbeeld zelf hummus of pindakaas op smeren! Maar je hebt ook van die meeneemzakjes Snack a Jack, met barbequesmaak vind ik die persoonlijk erg lekker, en een stuk verantwoorder dan chips of zo! 🙂

      Reageer
      • Jolanda 3 jaargeleden

        Dank je, ik ben gek op rijsttafels.
        En snack a jack kan ik gebruiken bij mijn geniet momentjes ?

        Reageer
      • Marloes 3 jaargeleden

        Thanks voor de tip Anne!

        Reageer
    • Dizzzzy 3 jaargeleden

      Kijk anders eens naar het recept van geroosterde kikkererwten op deze site … vind ik een heerlijk alternatief … 😉

      Reageer
      • Jolanda 3 jaargeleden

        Dat kan ik ook wel doen, ziet er lekker uit.
        Dank je.

        Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: