Bewegen Challenge Challenge Voeding

Optima Fitstart Opdrachten #5 – Broodbeleg en Kauwen

Door

Een hele goedemorgen op deze maandag! Ik heb zoals afgesproken weer een paar nieuwe opdrachten voor je. Tijdens het opnemen van de video is er iets fout gegaan, waardoor hij een beetje wazig is. Sorry hiervoor! Ik heb getwijfeld om het opnieuw te doen, maar ik vond het dan minder oprecht overkomen. Hieronder lees je de opdrachten nog even kort na.



Het nieuwe Facebook evenement vind je hier. Meld je hier even voor aan, dan kun je alle foto’s en ervaringen van anderen blijven zien. Het oude evenement zal niet of minder gebruikt gaan worden.

Psychologische opdrachten 

  1. Kijk kritisch naar je eigen eetdagboek. Waar ben je tevreden over en wat zijn aandachtspunten voor de komende tijd?
  2. Kijk ook nog eens naar het doel dat je aan het begin gesteld had. Klopt dit nog steeds, of moet je het misschien een beetje bijstellen?

Optima Fitstart

Doe-opdrachten 

  1. Kies voor gezonde soorten broodbeleg. De video hiervan vind je hier. Je mag twee keer per week een uitzondering maken.
  2. Eet langzaam en kauw goed, probeer minimaal 20x per hap te kauwen.

Heel veel succes weer verder! Laat zeker even weten hoe het met jou gaat. Je kunt ook #optimafitstart blijven gebruiken op instagram. Er worden regelmatig foto’s gedeeld met die hashtag.

Groetjes, Marloes

Hoe gaat het bij jou? Wat zijn aandachtspunten?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (21)
  1. L 6 jaargeleden

    Hoi Marloes, er is denk ik wat mis gegaan met uploaden van je filmpje en de link naar het facebook evenement werkt ook nog niet… Groetjes!

    Reageer
  2. Anne 6 jaargeleden

    Haha oef, heb je al vaker gehoord over langzaam eten en goed kauwen, maar dit wordt echt een lastige voor mij! Ik eet juist altijd echt super snel. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken… hihi. Veel succes iedereen!

    Reageer
  3. Cindy 6 jaargeleden

    Zo de 2de doe-opdracht is wel een pittige hoor. 20x kauwen per hap dat red ik nu toch echt nog niet. Dus ben benieuwd of die me gaat lukken. Tot nu toe gaat het best goed, doe alleen de beweging nog niet omdat ik dat echt rustig ga opbouwen op me eigen tempo. Was nu 3,6 kilo kwijt in 2 weken wat eigenlijk te veel is voor zo’n korte periode. Maar eet echt behoorlijk veel. Dus ff kijken hoe de volgende 2 weken gaan lopen. Voor nu behoorlijk trots op mezelf.

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Een deel van het verloren gewicht kan ook vocht zijn. Het gaat inderdaad hard, maar voor een begin is dat niet per definitie slecht 🙂

      Reageer
  4. Nancy 6 jaargeleden

    Shame shame, ik heb maar een aantal dagen opgeschreven wat ik heb gegeten, maar ik krijg de indruk dat dat wel goed gaat. Groentes en het weekend zijn nog het lastigste denk ik.
    Ik sta zelf meestal niet voor het avond eten, dus de boodschappen en recepten die daar uit komen zijn soms niet heel gezond, maar dam probeer ik van de meest gezonde dingen wat meer te nemen en de wat minder gezonde dingen te laten staan. En ik denk dat de portie grootte misschien ook wel wat meer aandacht mag hebben.
    Gisteren weer een cardio work out gedaan van je en ik kan het woord burpie (of hoe je dat ook schrijven mag) niet meer horen…

    Reageer
  5. judith 6 jaargeleden

    Oei…ik merk nu dat ik het gevoel heb van “this is to much, ik haak af”. Dat wil ik niet, ik ben net zo lekker bezig, zit in de flow. Merk al iets energie toename (ik verslijt mijn schoenen van al dat gewandel). Gezond eten is een feestje, ik drink genoeg en val langzaam af. Maar deze opdrachten erbij…….misschien moet ik niet afhaken maar deze sla ik ff over.

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Dan inderdaad gewoon doen wat je kunt! Hele goede beslissing. Je kunt altijd de volgende weer oppakken.

      Reageer
  6. Jessica 6 jaargeleden

    Goh..
    ook bij me word het steeds moeilijker. Vreemd.. ! Toch?
    Ik heb een doel voor ogen en toch blijf ik het best lastig hebben om de discipline naar men doel recht te houden.
    Word hier enorm kwaad voor en gefrustreerd op men eigen.
    Ik wil er geraken en blijf me ervoor inzetten.. alleen merk ik dat ik enorm veel nood heb aan een duwtje in de rug.

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Helemaal logisch hoor Jessica. Een weg naar een doel gaat nu eenmaal met vallen en opstaan. Probeer niet te streng voor jezelf te zijn en een misstap af en toe toe te staan. You can do it girl!

      Reageer
  7. Michelle 6 jaargeleden

    Hier gaat het op zich wel lekker. Sport niet elke week 4x, soms 3x. Het groente eten en water drinken gaat nog wel eens minder. De opdracht over het broodbeleg gaat wel goed komen eigenlijk. Het kauwen? Tsja stiekem weten we dat allemaal. Ik ga mn best doen maar meestal heb je je eten al op voordat je het door hebt. Iknow that’s the point haha.

    Reageer
  8. Karin 6 jaargeleden

    Hoi.
    Heb je misschien ook dag menu’s rond de 1500 kcal ? Voor een vrouw.
    Vind dit nog wel eens lastig. Merk dat ik toch wel vaak hoger uit kom.

    Reageer
  9. Sylvia 6 jaargeleden

    Hier gaat het best goed! Ik hield vanaf de eerste dag al meteen een “eet dagboek” bij. Ik weet niet precies waarom, maar ik vind het altijd fijn, om even terug te kijken naar wat ik precies gegeten heb elke dag. Ook om elke dag een beetje te variëren in ontbijtjes etc.
    Na mijn zwangerschap 2,5 jaar geleden, woog ik 110 kg. Op eigen houtje begonnen met afvallen/gezond eten/hardlopen en woog ik na een aantal maanden 72.4 kg.
    Voor de zwangerschap 83 kg.
    Na heel wat emotionele rollercoasters, toch weer een beetje verkeerd gegaan en geëindigd op de 78.4 kg. Nu dus keihard bezig om het naar 73 kg. te krijgen, omdat ik mezelf daar gewoon het prettigste bij voel.
    Helaas wil mijn lichaam niet altijd sporten, ivm Fybromyalgie, hoe graag ik zelf ook zou willen.
    Ik gok dat het daarom nu wat minder snel gaat, dan dat ik hoopte dat het zou gaan.
    Ook het “groente” dingetje, zou hier wat beter kunnen. Fruit haal ik makkelijk, maar verder dan de groente van ons prakje in de avond, kom ik nog niet. Het is gewoon een dagtaak, om alle punten te kunnen behalen in 1 dag 😉

    Marloes,
    Ik wil je echt super bedankt voor je positieve drive!
    Ik vind het heerlijk om op je website te neuzen en je VLOGS te bekijken.
    Vooral nu met de challenge, is het weer even een stok achter de deur, om te knallen.
    Bedankt!

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Zo lief, dank je wel! Super goed bezig hoor. Veel succes verder.

      Reageer
  10. Nadine 6 jaargeleden

    Morgen naar de dokter. Ik val al maanden geen gram meer af en ga morgen voor doorverwijzing naar de endocrienoloog. Hopelijk vinden ze iets want ik begin de moed te verliezen. Intussen blijf ik veel fruit eten, veel home made soep en groentjes.

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.