Bewegen Tips

Mijn Sportweek #5 – 6 dagen trainen!

Door

mijn-sportweek2

Ik heb heel veel artikelen waarvan ik het leuk vind om ze af en toe te laten terugkomen. Soms vergeet ik het echter een hele tijd, zoals ook het geval is bij ‘Mijn Sportweek’. Het laatste artikel stamt uit december vorig jaar. Ik kreeg laatst weer een keer de vraag hoe mijn sportweek er momenteel uit ziet, daardoor kreeg ik ineens de ingeving om dit artikel weer eens nieuw leven in te roepen! Het leek me ook leuk, aangezien we natuurlijk allemaal met de september-challenge bezig zijn, waarbij je 5x per week 30 minuten moet bewegen.

Ik vertel je dus vandaag precies wat ik de afgelopen week aan sport deed! Ook probeer ik een korte toelichting te geven.

chillen

Maandag: Ik was van plan een stukje te gaan hardlopen. Ik had het echter druk op mijn werk en mijn lichaam voelde niet helemaal top. Gewoon een beetje een ‘bleh’ gevoel ;). Soms heb ik in mijn hoofd dat ik toch moet sporten/bewegen op bepaalde dagen, ik had namelijk zondag ook al niets gedaan. Gelukkig won mijn verstand het gevecht, ik werkte lekker door en ontspande ‘s avonds met een aantal afleveringen van Dexter. Een rustdag dus. Ik geef trouwens op maandag wel altijd het buikspierkwartier op de sportschool.

Dinsdag: Dinsdag is mijn vaste lesgeef-dag, zoals jullie misschien weten. Ik gaf een uur Zumba en een uur Bodypump. Ik kreeg meteen de bevestiging dat de rustdag verstandig was, want ik had het ZO zwaar! Ik geef deze lessen twee keer per week, dus weet precies wat ik zou moeten kunnen, dat was op deze dinsdag véél minder dan normaal.

mijn-sportweek

Woensdag: Weer een dag waarop ik twijfelde of ik zou gaan sporten. Ik wilde m’n lichaam (dat kennelijk even in herstelmodus was) niet teveel pushen. Het was echter mooi weer en ik had best wel veel zin om een rondje hard te lopen. Ik besloot er een (voor mijn doen) klein rondje van te maken van 4km, op een heel laag tempo. Ik kwam vol enthousiasme terug, blij dat ik was gegaan! Ik vertelde daar afgelopen zondag al meer over.

Donderdag: Op donderdag geef ik weer Bodypump en Zumba. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje bang was vooraf, zou mijn lichaam inmiddels weer beter voelen?? Ik kan er nooit zo goed tegen als ik me zwak voel zonder aanwijsbare oorzaak. Gelukkig voelde ik me al een stuk sterker! Daar was ik mega blij mee.

Vrijdag: Meestal werk ik vrijdags thuis aan mijn blog. Nu moest ik ‘s ochtends op de sportschool zijn en ‘s middags weer. Ik besloot in de tussentijd even te werken aan artikelen, maar was eerder klaar dan ik dacht. Toen heb ik heerlijk een half uurtje cardiotraining gedaan! Ik deed 15 minuten op de crosstrainer en 15 minuten op de stairclimber (=heftig!).

Legday 2

Zaterdag: Op zaterdagochtend train ik vrijwel altijd samen met Sven (mijn vriend) en Rasheeda, zoals je ook al in mijn laatste vlog kon zien. Rasheeda kon vandaag niet mee, dus ik ging alleen met Sven. Ik deed 10 minuten een warming up en trainde toen mijn benen en vooral mijn billen! Zoals jullie misschien weten, probeer ik mijn bilspieren te laten groeien. Ik heb hier mega veel plezier in!

Zondag: Vandaag besloten we weer naar de sportschool te gaan, we vinden dat beiden gewoon ontzettend leuk! Ik deed weer een korte warming up en trainde mijn bovenlichaam. Ik maak dan een combinatie van oefeningen voor de borst en rug. Ik pakte deze keer ook mijn buik en onderrug mee.

Ik kwam dus zeker wel aan mijn beweging deze week! Ik probeer per week goed te beoordelen wat mijn lichaam aan kan. Als ik me sterk voel, dan train ik wat vaker. Merk ik dat ik rust nodig heb, dan doe ik dat. Ik train sowieso nooit twee dagen achter elkaar dezelfde spiergroep. Cardiotraining als hardlopen, kun je wel prima twee dagen achter elkaar doen. Maandag heb ik weer lekker een dagje rust genomen, om mijn spieren te laten herstellen.

Ik hoop dat je het leuk vond om te zien!

Groetjes, Marloes

Hoe zag jouw sportweek eruit? 

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (12)
  1. Karlien 4 jaargeleden

    Wat een fijne Sportweek. Ik had het vorige week ook, met de hitt kwam ik absoluut nergens. Paar dagen ervoor had ik t beste resultaat ooit en dan de keer erna zo niet fit. Had ook veel te weinig geslapen die week ivm werk en kinderen

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Tjah…soms gaat het gewoon even niet zo goed!

      Reageer
  2. Kim 4 jaargeleden

    Dat klinkt als een fijne, volle sportweek. Ik vond het zeker leuk om te zien.
    Afgelopen twee weken zijn voor mij weer “sportweken” geweest, voor het eerst sinds tijden. Overigens niks in vergelijking met jouw week, maar ik ben toch blij met het resultaat. Ik ga langzaam opbouwen naar 5km hardlopen en heb 1, 1.5 en 2 km hardgelopen. Ging eigenlijk wel lekker! De tweede keer 1 km ging vooral snel, omdat ik toen echt totaal geen zin had, dus ik dacht ‘als ik nou een beetje doorloop, ben ik ook snel weer thuis’. Dat leverde wel een mooie tijd op, haha.

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Hahaha, inderdaad een goede motivatie 🙂

      Reageer
  3. Ise 4 jaargeleden

    Leuk om te zien! En ook goed dat je naar je lichaam luistert 🙂

    Reageer
  4. Marlous 4 jaargeleden

    Mijn sportweek vorige week:
    Maandag: beentraining + 30 min cardio
    Dinsdag : rugtraining + 30 min cardio
    Woensdag: borsttraining + 10 km hardlopen
    Donderdag: beentraining, 11,5 km hardlopen en yoga
    Vrijdag: rust
    Zaterdag: armen/schoudertraining + 30 min cardio
    Zondag: borst/rugtraining + 30 min cardio

    Reageer
  5. Rian 4 jaargeleden

    Leuk artikel!
    Hoe lang train je in de sportschool op zaterdag en zondag?

    Reageer
  6. X 4 jaargeleden

    Heey marloes
    ik had een vraagje
    Ik eet best wel vaak quinoa salade met munt en amandelen komkommer snoeptomaatjes rode ui citroen sap rozijnen en een soort van saus als lunch is dit een gezonden keuze als je wilt af vallen of is dit dan juist een slechte keuze omdat het veel kcal bevat ?

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Dat klinkt helemaal goed hoor. Alleen zou ik er een eiwitrijk product (vlees/vis/vleesvervanger) door doen. En ik weer natuurlijk niet hoe veel je neemt.

      Reageer
  7. Alia 4 jaargeleden

    Ik had maandag last van migraine, dus toen niet naar buikdansen geweest. Gelukkig woensdag wel een uur buikdans en Bollywood. En gisteren meegeholpen met de oriental ladies night, wat in de praktijk neer komt op 3,5 uur wandelen en tussendoor nog stukjes workshop Bollywood en belly dance. Voor mij is het op die manier goed: 2x sporten en 1x extra bewegen

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: