Bewegen Challenge

Kayla Itsines Review! 10 Weken BBG

Door

Jullie zagen het al in de vlogs van afgelopen weken, ik was bezig met een nieuw trainingsprogramma. Vandaag vertel ik je alles over de Bikini Body Guide van Kayla Itsines en mijn ervaringen daarmee. 10 weken lang heb ik dit programma gevolgd met veel zweten en zelfs bijna een paar traantjes ;).

Bikini Body Guide

In de video leg ik alles precies uit, maar hier even kort. Dit programma bestaat uit vier verschillende trainingen:

  • Resistance training oftewel krachttraining
  • LISS, Low Intensity Steady State cardio
  • HIIT, High Intensity Interval Training
  • Rehabilitation training oftewel stretching

Per week schrijft het programma voor hoe vaak je de verschillende manieren van training moet doen. Voor de krachttrainingen vind je in het programma de oefeningen en een precieze uitleg daarvan.

Mijn resultaten

Ik vertel in de video al dat ik het flink zwaar vond. Naast de trainingen heb ik iets beter op mijn voeding gelet. Hieronder zie je de resultaten in mijn lichaam. De verschillen lijken misschien klein, maar ik voel ze zeker! Mijn vetpercentage is lager, ik voel me fitter en ik merk dat explosieve oefeningen me makkelijker af gaan.

Kayla Itsines BBG Bikini body guide

Positieve en minder positieve punten

Hieronder even kort de positieve en minder positieve punten van het programma. Ook dit is op basis van mijn eigen ervaring.

Positief

  • Ik hoefde niet na te denken over mijn trainingen
  • Je hebt steun van een hele community
  • Het stimuleert je doorzettingsvermogen
  • Ik beweeg meer naast mijn sportmomenten
  • Ik rek vaker
  • Mijn vetpercentage is lager en ik voel me fitter
  • Je hebt maar weinig materialen nodig

Minder positief 

  • Het is echt mega zwaar en kost dus veel motivatie
  • Ik vind het minder geschikt voor beginners daardoor
  • Je houding verslechtert vrij gemakkelijk doordat je het snel moet uitvoeren
  • De workouts zijn niet in balans qua spiergroepen
  • Zowel ambitieuze als lakse mensen zullen nadelen ervaren
  • Weinig mogelijkheden tot rust geven kans op overbelasting
  • Sommige oefeningen gaan moeilijk in een drukke sportschool

Mijn conclusie

Ik vond het een leuke ervaring, maar op veel momenten ook ontzettend frustrerend! In de video wordt dat denk ik helemaal duidelijk. Ik blijf de workouts waarschijnlijk regelmatig doen, maar ik wissel zeker af met mijn eigen workouts. Ook ga ik in de komende tijd beter naar mijn lichaam luisteren om overtraindheid te voorkomen.

Groetjes, Marloes

Ken jij dit programma? Zou je het willen proberen?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (2)
  1. Nienke 2 maandengeleden

    Hoi Marloes, bedankt voor deze uitgebreide review. Ik heb er over nagedacht om dit te gaan doen maar ik kon inderdaad nergens oefeningen voor de rug terugvinden op internet. Die zitten er dus echt niet in. Dat vind ik ook een nadeel. Ik hou het bij een combi van kracht, hardlopen en work outs van jou. Fijne vakantie nog!

    Reageer
  2. Suzanne 2 maandengeleden

    Wat mij opvalt is dat hoewel jij zegt dat er relatief weinig tot geen rugoefeningen in zitten ik bij jou persoonlijk het meeste verandering in spierdefinitie zie in je rug. Heb je daar een verklaring voor of zie ik dat verkeerd?

    Verder alleen maar heel veel respect voor het afmaken van het schema! Ik kan me heel goed voorstellen hoe zwaar zo’n schema kan zijn en dat je het met jezelf op basis van enkel alleen je eigen motivatie hebt afgemaakt, heel veel respect daarvoor!

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: