Bewegen Tips

Foamroller: Waarom en hoe gebruik je hem?

Door

Je ziet langzamerhand steeds meer mensen aan de gang met een foamroller. Een holle buis met een laagje foam eromheen die je kennelijk kunt gebruiken in de sportschool. Maar hoe en waarom, dat is voor veel mensen onduidelijk. Ik liet hem al zien in mijn artikel over mijn favoriete healthgadgets en jullie gaven aan er meer over te willen weten. Β Ik probeer je in de video van vandaag uit te leggen waarom je dit product zou kunnen gebruiken en hoe je dat kunt doen.



Je gebruikt de foamroller dus voor het ontspannen en soepel houden van de spieren. De onderzoeken die zijn gedaan naar het effect, verschillen sterk van uitkomst. Ik raad je dan ook aan om geen wonderen te verwachten van deze trainingsgadget, maar hem gewoon te gebruiken als je dat fijn vind.

Bij mezelf merk ik dat mijn spieren er inderdaad losser door worden en dat het gebruik van de foamroller de doorbloeding van mijn spieren verbetert. Hierdoor heb ik het gevoel dat ik minder lang spierpijn heb en ik voel me minder stijf. Of dit tussen mijn oren zit weet ik niet, maar ik vind het gewoon heel fijn om de roller af en toe uit de kast te trekken. Ik gebruik hem meestal 1-2 dagen na mijn training.

Ik hoop dat je het leuk vond om te zien en dat het een beetje duidelijker voor je is geworden. Als je nog vragen hebt, dan kun je die hieronder stellen.

Groetjes, Marloes

Kende jij de foamroller al? Zou jij hem gebruiken?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (8)
  1. Marvin 4 jaargeleden

    Ik gebruik ook regelmatig een foamroller. Heb vaak last van spierknopen en voor mijn gevoel wordt dit minder door het gebruik van een foamroller.. blijf er dus lekker mee doorgaan πŸ™‚

    Reageer
  2. sas 4 jaargeleden

    Hoi,

    Een vraagje over de foam roller.
    Zit er ook verschil in of je een gladde neemt of een met noppen/ribbels?
    Wat is effectiever?

    Alvast bedankt,

    Groetjes Saskia

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Ik vind de gladde soms iets te glad, in de zin van dat je er afglijdt tijdens het oefenen. Maar dat is heel persoonlijk. Ik vind deze die ik in de video heb het fijnst!

      Reageer
  3. Niels Thijssen 4 jaargeleden

    Als alternatief gebruik ik een (harde) tennisbal voor kuiten, hamstrings en dergelijk. Op Youtube zijn ook hier goede instructies over te vinden

    Reageer
  4. Yoshi 2 jaargeleden

    Hey Marloes,

    omdat ik hier toch nieuwsgierig naar was heb ik er vorige week eentje bij de Action gehaald. Ik heb idd ook het gevoel dat het mijn doorbloeding stimuleert, vooral in mijn bovenbenen. Verder vind ik het wel een aangename massage die spierpijn sneller wegwerkt.

    Groetjes!

    Reageer
  5. Wendy Joyce 7 maandengeleden

    Hoi, volgens mij klopt link 7 niet. Wel of fruit is het beste: ik krijg de pagina over uitslapen te zien…

    Reageer
  6. A. 6 dagengeleden

    Dag Marloes,
    Vandaag een foamroller gekocht. Vijf jaar na datum is deze video nog steeds super handig πŸ‘

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: