Bewegen

8 minuten Workout Vetverbranding en Buikspieren

Door


In 8 minuten train je met deze workout je conditie, buikspieren, onderrugspieren, coördinatie en stimuleer je de vetverbranding! Het is even afzien, maar ideaal als je geen tijd hebt om een uur te gaan sporten.

Het is belangrijk dat je voor het doen van deze workout een korte warming up doet, in de video geef ik een aantal suggesties. Door een warming up bereid je het lichaam voor op de intensieve oefeningen en voorkom je blessures. Daarnaast is het erg belangrijk dat je goed let op je houding, enerzijds wederom om blessures te voorkomen, maar ook om de spieren op de juiste manier te trainen. Ik geef hieronder per oefening aandachtspunten voor de houding.

De workout bestaat uit 4 oefeningen, die elk 2x een minuut worden uitgevoerd. Wissel tussen de oefeningen zo snel mogelijk door, dan train je zo effectief mogelijk. Zorg ervoor dat je een stopwatch, klok met secondewijzer of een intervaltimer bij de hand hebt, dan kun je in de gaten houden wanneer je door moet naar de volgende oefening.

High knee collage
Oefening één is de Knee raise. Sta goed rechtop en span de buikspieren. Til de knieën afwisselend op tot heuphoogte. Jij bepaald het tempo, maak het pittig maar houd je grens in de gaten.

Leg lift collage
We gaan verder met de Leg lift, een oefening voor de buikspieren. Lig met de handen onder je billen en breng de benen omhoog en weer omlaag. Let erop de de voeten de grond niet raken en dat de rug niet hol trekt. Gebeurt dit wel, buig de benen dan iets zodat het minder zwaar wordt. Gevorderden kunnen de oefening uitvoeren zonder de handen onder de billen, mits de rug recht blijft.

Mountain climber collage
Vervolgens de Mountain climber, naar mijn mening de zwaarste oefening van deze vier. Kom staan in de opdrukhouding, houd de rug recht en de billen laag. Stap met één voet richting de borst en wissel van been. Doe dit weer in je eigen tempo, maar maak het zwaar!

Lower back raise
Tenslotte een oefening voor de onderrug, de Lower back raise. Lig op de buik met de handen onder het voorhoofd. Til het bovenlichaam een klein stukje van de grond en laat weer langzaam zakken. Kom niet meer helemaal terug op de grond, dan houd je de spanning op de onderrug. Kijk schuin naar voren, zodat je de nek zoveel mogelijk ontspannen kunt houden.

Heel veel succes met de oefeningen!

Heb je de workout gedaan? Laat me weten hoe het ging!

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (6)
  1. Edith 6 jaargeleden

    Topper!!!

    Reageer
  2. Lilian 6 jaargeleden

    Super! ga ik een keer doen 🙂

    Reageer
  3. Berber 6 jaargeleden

    Geweldig Marloes!
    Een ideale training die iedere dag kan.

    Reageer
  4. Annelies 6 jaargeleden

    Pittig! Maar met een druk leven super om even tussendoor te doen! 😀

    Reageer
    • Alie Vos 6 jaargeleden

      Voor mij zijn de oefeningen te zwaar, maar misschien kan ik het op bouwen.
      Het banaan brinta ontbijt was lekker. En ook de tips voor tussendoortjes voor de avond ga ik zeker gebruiken.
      Alie

      Reageer
      • admin 6 jaargeleden

        Leuk dat je mn site hebt bekeken Alie! Ik zal ook eens een workout plaatsen voor meer beginnende sporters, deze in inderdaad vrij heftig. Je kunt het wel langzaam opbouwen met de tips die ik geef ik het filmpje. Succes!

        Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: