Thuis workouts
Bewegen Tips

10 Meest Populaire Thuis Workouts

Door

Het lijkt me leuk om eens voor jullie op een rijtje te zetten wat mijn 10 meest populaire thuis workouts op YouTube zijn. Ze worden het meest gedaan, dus veel mensen vinden deze trainingen prettig. Ook geef ik nog een paar van mijn eigen favorieten, die minder goed bekeken worden maar die ik je zeker zou aanraden. Zo heb je flink wat inspiratie om thuis aan de slag te gaan!

Thuis workouts

Niet iedereen heeft de mogelijk om te sporten bij een sportclub of fitnesscentrum. Soms ontbreekt het aan tijd of aan financiële middelen. Daarom ben ik 6 jaar geleden gestart met het plaatsen van workouts op Youtube, die je ook thuis kunt doen. Vaak heb je alleen een matje nodig! Per workout geef ik ongeveer aan wat het niveau is (beginner, gemiddeld of gevorderd), zodat je weet of de intensiteit goed voor je is.

10 meest populaire thuis workouts

Hieronder de workouts die het meest door jullie worden gedaan. We beginnen met de meest populaire en werken zo het rijtje af.

1. Beginner workout vetverbranding, buik, billen en benen

Veruit de meest bekeken video (meer dan 1,2 miljoen keer!) is deze stokoude workout uit 2013. Ik vind hem zelf ook nog steeds heel fijn, alleen is het voor mij persoonlijk een beetje pijnlijk om te kijken naar mijn nog niet zo ontwikkelde YouTube-skills ;).

2. 7 min. Extreme buikspieren workout

Op nummer twee deze korte maar zeer pittige workout voor de buikspieren. Ik zou hem niet aanraden voor beginners! Alleen als je voor langere tijd sport, kun je deze met een goede houding uitvoeren. Anders is de kans op (onderrug)blessures groot.

3. Buikspieroefeningen 15 min. workout voor thuis

De video’s voor buikspieren zijn goed vertegenwoordigd in dit rijtje! Heel veel mensen vinden ze fijn om te doen. Om heel eerlijk te zijn, vind ik ze zelf wat overgewaardeerd. Sterke buikspieren zijn nuttig, maar je gebruikt ze ook bij bijvoorbeeld het doen van een squat. Af en toe een kwartier je buikspieren trainen is super, maar vergeet ook zeker je onderrug (en andere spieren) niet! Dat je een platte buik krijgt van het doen van buikspieroefeningen, is trouwens een fabel.

4. Complete 30 min. beginner workout – Oefeningen voor thuis

Ook de beginner workouts zijn populair! Ik snap dat wel, want heel veel beginners willen eerst thuis wat conditie opbouwen voordat ze naar een sportschool gaan. Ik vind deze trainingen altijd super leuk om te maken! Ook geniet ik enorm van de reacties van mensen die snel vooruit gaan na het doen van een training. Dit is een complete training met warming up en cooling down.

5. Train je buikspieren in een kwartier

Wederom een buikspieren video! Ik heb er meerderen op mijn kanaal staan, omdat ik weet dat veel mensen ze heel fijn vinden om te doen. Zo kun je af en toe wisselen van routine, dat is altijd goed. Als je altijd dezelfde oefeningen doet, zie je minder progressie.

6. 28 min. Beginner workout conditie, vetverbranding en kracht

Ook deze is uit 2013, maar nu aan het einde van het jaar. Ik vind mezelf al duidelijk gemakkelijker voor de camera. De kwaliteit houd echter wat te wensen over, want ik filmde hier nog met mijn oude camera. Toch vind ik dit nog steeds een hele fijne workout voor beginners.

7. Cardio thuis workout – conditie, afvallen en vetverbranding

Deze workout is compleet gericht op cardiotraining. We doen geen enkele krachtoefening en richten specifiek op conditie en vetverbranding. Dit is een ideale workout als vervanging van een hardlooptraining, als het bijvoorbeeld slecht weer is buiten. Fun fact: deze nam ik op toen de HIIT ruimte bij ons op de sportschool nog in aanbouw was! Ik stond dus in een compleet lege ruimte :).

8. Core Stability Workout 7 minuten

In deze video combineer ik de buikspieren met de onderrug, om de stabiliteit van de onderrug te trainen. Ik vind dit een super goede workout, maar hij is minder geschikt voor beginners. Ik weet nog dat ik er zelf destijds best moeite mee had! Momenteel zou ik hem denk ik makkelijker uitvoeren, omdat mijn core sterker is geworden.

9. Workout Buikspieren / Ab Workout

Daar gaan we weer met een buikspieren workout 🙂 :). Dit is denk ik de oudste die ik heb. Wat mij betreft is dit weer gevalletje ‘awkward, slechte filmkwaliteit en aparte setting met de rommel op de voorgrond’. Maar hey, dat maakt de oefeningen niet minder goed! 😉

10. 12 minuten cardio workout

Een hele korte workout die ideaal is voor als je mega weinig tijd hebt en toch even lekker iets wilt doen. In 12 minuten werk je je hartslag even flink omhoog en stimuleer je de verbranding. Deze is geschikt voor gemiddelde sporters.

Mijn persoonlijke favorieten

Ik heb een aantal workouts die ik zelf ontzettend fijn vind en waar ik best een beetje trots op ben. Naar mijn idee verdienen ze meer views, dus ik zet ze hieronder even in de spotlights.

Thuis workout: buikvet verbranden

Dat je specifiek alleen buikvet kunt verbranden is onzin! Dat vertel ik in deze workout. Hij is echter flink fanatiek, daarom vind ik hem super fijn. Niet geschikt voor beginners, maar zeker voor gemiddelde en gevorderde sporters.

Onderrug oefeningen – versterken, losmaken en rekken

Ik zei net al dat ik het goed vind om ook de onderrug flink wat aandacht te geven. Dat kun je perfect doen met deze video, die geschikt is voor alle niveau’s! Deze oefeningen probeer ik zelf ook heel regelmatig te doen.

Thuis workout bovenlichaam – Rug, borst armen, schouders

Workouts voor de armen en het bovenlichaam worden regelmatig aangevraagd, maar vervolgens relatief slecht bekeken. Ik snap dat niet, want ik train zelf heel graag mijn bovenlichaam! De workout hieronder vind ik dan ook super fijn, maar hij heeft ontzettend weinig views.

Staande workout voor complete beginners en ouderen

De vierde en laatste favoriet die ik met jullie wil delen, is deze workout voor absolute beginners en ouderen. Ik maakte hem speciaal voor mensen die de andere workouts niet volhouden. Ik krijg er zulke ontzettend leuke reacties op! Mensen van in de 80 die met mij trainen en beginners die door deze training weer moed krijgen om te beginnen. Ik vind het geweldig!

Ik hoop dat je het leuk vond om deze flinke dosis aan inspiratie te krijgen! Natuurlijk ben ik ook heel benieuwd of jij wel eens workouts van mij doet en welke jouw favorieten zijn. Als je dingen mist op mijn kanaal, dan hoor ik dat natuurlijk ook heel graag!

Groetjes, Marloes

Doe jij wel eens thuis workouts? Welke is je favoriet? Wat mis je nog?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (9)
  1. Vera 4 jaargeleden

    Ohhh….Met 33 weken zwanger, ischias en maagzuur moet ik er even niet aan denken! Maar ik verheug me erop dat het na de bevalling weer kan. Nouja, niet de eerste week natuurlijk 😉 maar ik ga zeker weer lekker thuis starten.
    Ik vind juist die oude video’s ook mooi. Weet je, ik sport dan ook in een kamer met rommel, de was die er ligt. Dus als dat bij jou ook zo is, valt mij dat op beeld helemaal niet op. Misschien is juist die herkenning ook wel fijn. Jij kijkt dan toch met een ander ook naar de beelden hoor!
    Ik ga zeker weer starten na de bevalling…Met de beginner workouts. Ik hou van de afwisseling: de ene keer een langere workout met kracht erbij….de keer erna 2 korte, voor bijvoorbeeld core en bovenlijf, de keer erna cardio. Ik doe trouwens nooit alleen buik, want met mijn zwakke rug (lichte scoliose) pak ik altijd m’n rugoefeningen erbij. Die doe ik standaard na elke workout.
    Marloes….je workouts zijn superrrrrr!! 👍😘

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Super leuk om te horen Vera! Inderdaad weer rustig opbouwen na de bevalling. Zo grappig, je loopt vrijwel precies gelijk met m’n schoonzusje :). Liefs

      Reageer
  2. Romy 4 jaargeleden

    Leuk overzicht! Je hebt hele leuke Work-outs
    Ik mis enkel nog een lange (45 min ofzo) cardio en kracht workout voor gem/gevorderde sporters of heb je deze al?

    Groetjes Romy x

    Reageer
  3. Anne 4 jaargeleden

    Hallo,

    Ik ben sinds kort ook begonnen met thuissporten en begonnen met je full body workout voor spieren. Ik vraag me alleen af hoe je een schema voor je zelf kunt maken, hoe vaak etc en wat precies.. ik wil namelijk wat strakker worden en spieren opbouwen. Heb je misschien tips?

    Groetjes,
    Anne

    Reageer
  4. Sandra CH 4 jaargeleden

    Ik vind je workouts echt motiverend! Leuk dat je dit artikel plaatst, motiveert me om weer eens krachttraining in plaats van cardio te doen 🙂 Het lastige van thuisworksouts is dat ze vaak niet zo praktisch zijn voor mensen in apartementen…burpees/springen zullen mijn onderburen niet zo waarderen denk ik 😀

    Reageer
    • Vera 4 jaargeleden

      Daar kun je wel een oplossing voor proberen:
      je krijgt bijvoorbeeld bij de Action van die rubberen tegels, die je als een puzzel op de grond legt. Dat dempt behoorlijk. Of een stuk vloerbedekking. Of deze twee combineren met elkaar. Een keer uitproberen en je onderburen vragen of ze er last van hebben.
      Wij woonden eerst ook in een appartement, met 2 verdiepingen, en mijn man had zijn werkkamer onder de woonkamer waar ik stond te springen. Ik gebruikte een handdoek op de vloerbedekking en hij had er geen last van! Ik droeg dan trouwens geen schoenen, maar alleen sokken. Ik heb geen zwakke enkels en had er qua stabiliteit geen last van. Doordat je alleen ‘op de plaats’ springt, is dat qua belasting heel anders dan hardlopen.

      Reageer
      • Sandra CH 4 jaargeleden

        Dank je voor de tip, ga ik proberen!

        Reageer
  5. Lieke 4 jaargeleden

    Hoi Marloes,

    Fijn lijstje zo (: Het zijn allemaal mooie workouts, ook de oudere!

    Verder heb ik een vraag.. In je video’s zeg je vaak (als ik het goed begrijp allemaal) dat je (zeker in je bovenlichaam) niet per se echt kracht op wil bouwen en spieren wil kweken, maar vooral het allemaal strak probeert te krijgen. Ik wil dus wel spieren opbouwen en echt sterker worden. Zichtbare spieren zou ik daarbij leuk vinden, maar het belangrijkste doel is sterker worden. ik weet alleen niet wat de beste manier is om daarvoor te trainen. Zou je daar eens een keer een video/blog over willen maken? Zou ik heel leuk vinden (; (:

    Reageer
  6. Jeannette 1 jaargeleden

    Kan je ook een you tube filmpje van steps aerobics maken( voor een beginnende)

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.