Gemiddeld Workouts

20 min. Dumbell Workout – Full Body Krachttraining

Door

Ik heb weer eens een workout video voor jullie! Er werd heel veel gevraagd om een dumbell workout, waarbij ik kleine gewichtjes gebruik bij het uitvoeren van de oefeningen. Dat vond ik een goed idee! Deze training duurt 20 minuten en we doen krachttraining voor het hele lichaam. Ik geef tijdens het doen van de oefeningen tips voor de houding.



Voor deze workout heb je dus dumbells nodig. Ik heb gewichtjes van 3kg in mijn handen, dat is geschikt voor meer gevorderde sporters. Als jij een beginner bent, dan kun je beter voor dumbells van 1 of 2kg kiezen. Verder heb je een matje nodig, of iets anders zachts om op te liggen. We gebruiken dat tijdens de oefening voor de buikspieren.

Houd tijdens het doen van de workout goed je eigen houding in de gaten. Houd sowieso altijd je rug recht en span je buikspieren aan. Doe het desnoods voor de spiegel voor een extra check.

Ik hoop dat je de workout leuk vond om te doen! Laat me zeker even weten wat je ervan vond.

Als jij verzoekjes hebt voor andere soorten workouts, dan hoor ik het ook graag!

Groetjes, Marloes

Wat voor workout zou jij graag zien op optimavita.nl?

Print Friendly, PDF & Email

You may also like

Reacties
  1. Bianca 3 maandengeleden

    Goedemorgen!
    Vanmorgen na m’n hardloop rondje je workout gedaan! Ging goed. Best pittig, maar ik had ook alleen maar dumbles van 5kg 😅
    Bedankt weer! Ga hem zeker vaker doen 😊.

    Reageer
    • Marloes 3 maandengeleden

      Leuk! Oeh met 5kg is hij inderdaad wel heel pittig :). Succes!

      Reageer
      • Madelinde 2 maandengeleden

        Welk gewicht raad jij aan en waar koop je ze zoal?

        Reageer
        • Marloes 2 maandengeleden

          In mijn vlog van vandaag laat ik zien welke ik aanraad!

          Reageer
  2. Laura 3 maandengeleden

    Leuke workout! Voelde het vooral in mijn onderrug. Is dat normaal of heb ik dan een verkeerde houding? Groetjes, Laura

    Reageer
    • Marloes 3 maandengeleden

      Dat kan zeker normaal zijn! Als je maar geen stekende pijn hebt. Maar je traint je onderrug zeker ook!

      Reageer
  3. MarionHak 3 maandengeleden

    Jaa, leuk. Kan ik weer toevoegen aan mijn workout lijst die ik heb verzameld van je site!
    Dankje wel weer Marloes:)
    Ben benieuwd naar de bruiloft video!

    Reageer
  4. Nanja 2 maandengeleden

    Fijne workout, leuk om een keer iets met dumbells te doen 🙂
    Misschien een tip om wat rustiger te praten (vooral op het einde), maar wellicht komt dat ook doordat je net klaar was met de workout 😛

    Reageer
  5. Kim 2 maandengeleden

    Super leuk! Ga ik zeker een keer proberen 🙂 Wil jij misschien wel een keer een kettlebell work-out doen? Ik doe momenteel een oefening met de kettlebell en merk dat dit heel effectief is.

    Reageer
  6. Sabine 2 maandengeleden

    Ik vond dit een superfijne kracht workout! Tijdens de workout voelde ik vooral mijn benen en armen, nu de dag erna veel spierpijn in mijn onderrug.

    Reageer
  7. Annema 2 maandengeleden

    Net terug van vakantie en weer eens een prachtige en goede workout Marloes.
    Vanavond voor de 1e keer gedaan. Voelde vooral mijn bovenbenen. En vond het moeilijk mij evenwicht te behouden bij de lunches. Maar hij is top Dank je wel.

    Reageer
    • Marloes 2 maandengeleden

      Dat is inderdaad lastig! Super goed gedaan.

      Reageer
  8. Andrea 2 maandengeleden

    Jeetje ik dacht; dat doe ik eventjes nou niet dus. Spierpijn voel ik nu al morgen zal het nog veel erger zijn… Vooral in mijn benen voel ik het.Dankje! 🙂

    Reageer
  9. Stephanie 2 maandengeleden

    Hoi marloes, heb je ook een workout voor love handles stevigere heupen en wat stevigere boven benen te krijgen?

    Groetjes Stephanie

    Reageer

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.