Ontbijt: Brinta met banaan

Klaar
Het ontbijt is naast de warme maaltijd mijn favoriete maaltijd van de dag, ik houd er dan ook van om af te wisselen met producten. Als ik wakker wordt bepaal ik waar ik die ochtend zin in heb. Hier één van mijn favoriete ontbijtjes, vooral als het wat kouder is: Brinta met banaan!

Brinta staat vaak bekend als dikmaker, maar het is juist een heel voedzaam product met veel voedingsvezels die zorgen voor een lang verzadigd gevoel. Doordat je het mengt met melk, krijg je ook flink wat eiwitten binnen, ook deze zorgen voor verzadiging. Veel mensen gebruiken suiker of honing in hun brinta om het zoeter te maken, door de banaan is dit echt niet nodig!
Collage 1
Snijd de banaan in dunne plakjes en voeg er melk aan toe. De hoeveelheid kun je zelf bepalen, ik houd van een flink ontbijt en gebruik daarom een soepkom. Zet ondertussen de waterkoker aan voor een kopje thee.
Collage 2
Zet de kom voor 3 minuten in de magnetron, bij een kleinere hoeveelheid zal 2,5 minuut voldoende zijn. Als de melk met de banaan goed warm is haal je het uit de magnetron. Voeg brinta aan te melk toe en roer het geheel door. Blijf brinta toevoegen totdat je de dikte hebt die jij lekker vindt. Laat ondertussen de thee trekken.
Marloes
Je brinta met banaan is klaar, eet smakelijk! Dit gerecht is trouwens ook een prima optie als lunch.

Laat me weten wat je ervan vindt! Wat is jouw favoriete ontbijt?

7 gedachten over “Ontbijt: Brinta met banaan

  1. Ati

    Ben niet zo’n fan van Brinta maar wel van banaan. Mijn favoriete ontbijt op dit moment is yoghurt met banaan en volkoren cornflakes. En voor de afwisseling snijd ik er ook nog wel eens een kiwi door. Geeft een verzadigd gevoel!

    Reageren
  2. Alice

    Heb vanmorgen je brinta met banaan geprobeerd. Nou ik kan je zeggen dat het voor herhaling vatbaar is. Ik vond het heerlijk en heb uren lang geen honger gehad. Zo kun je regelmatig wawt afwisselen. Ook eet ik ‘smorgens nogal eens yoghurt met geznipperde appel en volkoren brans van AH eigen merk, dat is ook lekker en voedzaam en zonder E-nummers.

    Reageren
    1. Marloes Bericht auteur

      Hoi kelly. Ik weeg mijn ontbijt nooit, ik vind het namelijk belangrijk om te eten totdat ik voldoende heb gehad. Als ik wat meer trek heb, neem ik een groter ontbijt! Dit is een flinke kom, dus ik schat zo’n 300ml melk. Ik doe er brinta bij tot het lekker dik is, dit kun je ongeveer zien op de foto. Ik hoop dat je er zo uitkomt. Groetjes!

      Reageren
  3. Sabine

    Ik eet wel eens brinta, maar dan zonder suiker of honing, met banaan kan ik zeker eens uitproberen!
    Leuke site hebben jullie trouwens :)
    Ik wil voor augustus nog zo’n 5 kilo kwijt, twee maanden, moet wel lukken toch?
    Na mijn examens ga ik stoppen met roken EN gezonder eten EN sporten… Ik denk ik jullie site dus maar eens goed in de gaten ga houden :)
    XX

    Reageren
    1. Marloes Bericht auteur

      Leuk dat je ons volgt Sabine! 5kg in twee maanden is lastig, maar te doen. Probeer echter niet teveel te focussen op een bepaald gewicht, lees anders eens mijn artikel over spieren en vet. Veel succes met de veranderingen in je leven! Ik hoop dat we je een beetje kunnen helpen met onze artikelen.

      Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>