| 25 juli 2014

Terug van vakantie!

Bovenaan

Ik heb het in de afgelopen weken wel eens genoemd, maar het kan best zijn dat je het gemist hebt. Ik ben heerlijk 9 dagen op vakantie geweest naar Kos (Griekenland) met vriendin Rasheeda. Vandaag vertel ik je wat we hebben gedaan en hoe het eiland ons is bevallen. Een klein kijkje in mijn privé-leven dus :).

Ik houd er niet zo van om op internet te zetten dat je op vakantie bent, vandaar dat ik niet vooraf heb verteld wanneer ik precies weg ging. Jullie hebben waarschijnlijk niet veel gemerkt, ik heb namelijk vooraf de artikelen ingepland en elke dag even naar jullie reacties gekeken. Het was alleen een beetje stil op Facebook ;).

Maar ik was dus heerlijk op het eilandje Kos! Ik heb het de afgelopen tijd ontzettend druk gehad, zowel werk als privé. Ik was dus ontzettend toe aan een vakantie waarin ik lekker kon uitrusten. Gelukkig was Rasheeda het daar compleet mee eens, we gingen daarom voor een bestemming met vooral zon, zee en strand!

We begonnen de vakantie samen met hoogzwangere vriendin Ati, bij mijn ouders in huis! Het was prachtig weer, dus we konden lekker genieten in de tuin. Daarnaast zijn we naar het strand geweest en hebben we geluncht op een terrasje in Schagen. Papa en mama hebben ons heerlijk verwend met een uitgebreid ontbijtje en heel veel gezelligheid! De volgende dag brachten ze Rasheeda en mij naar Schiphol.

Collage2

Ik begin maar gelijk met een collage die de vakantie het beste omschrijft…gezelligheid, cocktails, lekker eten, gek doen en vooral heel veel relaxen op het strand en in het water. Normaal gesproken houd ik er ook wel van om culturele uitjes te maken, maar deze vakantie waren we echt even toe aan compleet ontspannen!

Collage3

Ideaal aan Griekenland, is dat je vrijwel zeker bent van prachtig weer! Vanaf het balkon van onze hotelkamer keken we uit op de prachtige palmbomen rechts op de foto…een optimaal vakantiegevoel dus!

Strandtent

Na een prima ontbijtje ‘s ochtends, verplaatsten we ons vrijwel direct naar een strandtent. Ons vaste plekje zie je hierboven. De strandbedjes staan overal super dicht op elkaar, maar hey….in Scheveningen is dat niet anders ;). De bedjes waren gratis en er kwam af en toe een ober langs om te vragen of je wat wilde eten of drinken. Ideaal!

Collage4

Na twee dagen strand besloten we een uitstapje te gaan maken, met de boot naar Bodrum, Turkije! Het was een boottocht van ongeveer 45 minuten, dat viel ontzettend mee dus. Toen we in de haven aankwamen, was het direct duidelijk waar we waren….overal Turkse vlaggen!

We hebben rondgelopen door het stadje en lekker gestruind in de vele winkeltjes. Ik geef toe, het is vooral heel erg toeristisch, met ontzettend veel winkels met nep-merkartikelen. Een klein stukje buiten het centrum vonden we echter een bazar met kraampjes met heerlijke kruiden (hierboven) en andere origineel Turkse producten.

Na het rondslenteren zijn we op een terrasje aan het strand geploft, om even iets te drinken voordat we de boot naar huis namen.

Collage6

De dag daarna hebben we ons strandbedje weer opgezocht. ‘s Avonds was er een groot feest in onze vaste beachclub, waar we besloten heen te gaan. Bij de entreeprijs hoorde een maaltijd en een MEGA watermeloen, gevuld met drank. Het feest was top, mede dankzij de super gezellige groep Nederlandse jongens die we daar tegen kwamen.

IMG-20140717-WA0002

De dag na het feest was weer gevuld met ontspannen, in de zon liggen en zwemmen. Met af en toe een potje beachtennis waar we redelijk fanatiek in werden, mede dankzij de mannen! Op de foto hierboven aten we in een Mexicaans restaurant, waar we direct een sombrero op kregen van de serveerster. Die hebben we natuurlijk braaf de hele maaltijd opgehouden :).

Op vrijdag dan toch nog even een doe-dagje, we huurden een scooter en zijn het hele eiland gaan verkennen. We kwamen prachtige uitzichten en idyllische plekjes tegen.

Kos is in de zomer een vrij dor en droog eiland, vooral rond Kos-stad. Aan de andere kant van het eiland kwamen we duidelijk meer groen tegen. Bij ons in het stadje waren de stranden erg druk, maar we zijn ook hele stille stukjes tegen gekomen. Voor ons op dit moment een beetje te stil, maar voor mensen die op zoek zijn naar een rustige vakantie is dat ideaal! Ook werd er aan de andere kant van het eiland veel gesurft.

Collage5

Een van de meest populaire toeristische attracties van het eiland is een natuurlijke warmwaterbron. Ik moet toegeven, de omgeving van de bron is prachtig (twee linker foto’s hierboven), maar de bron zelf is me toch écht te toeristisch. Ik vond het heel indrukwekkend om te zien hoe warm bubbelend water direct in verbinding staat met de ‘normale’ zee, maar de grote mensenmassa in het bad, maakte dat ik totaal geen drang voelde om het water in te gaan ;). Het water schijnt trouwens een helende werking te hebben…die heb ik dus gemist.

Zaterdag en zondag waren weer twee stranddagen, gevuld met veel gezelligheid en lekker eten en drinken. Ik heb ontzettend genoten van deze vakantie!

Mijn mening over Kos
In vind Kos een super leuk eiland als je op zoek bent naar een strandvakantie. Het weer is in de zomer perfect, Kos-stad is gezellig en zelfs nog een beetje authentiek. Je kunt heerlijk eten in de verschillende restaurantjes en de cocktails zijn vrijwel altijd twee voor de prijs van een. Verwacht echter niet teveel cultuur en mooie natuur, dat ga je er namelijk niet vinden. Voor ons was Kos op dit moment een ideale bestemming!

Rasheeda, bedankt voor deze topweek!

Groetjes, Marloes

Ben jij op vakantie geweest? Of ga je nog? Waar heen?

18 reacties

1. Wat fijn dat jullie zo’n leuke, geslaagde vakantie gehad hebben! Het straalt ook helemaal van de foto’s af 🙂
    Wij zijn in mei al naar curacao geweest en hebben voor de komende weken nog niks gepland. Waarschijnlijk gaan we nog wel een paar dagen weg, maar bestemming onbekend op dit moment!
    Overigens zijn wij een paar jaar geleden ook op Kos geweest. Heerlijk eiland om te relaxen! En ja, ook de oversteek naar Bodrum hebben we gemaakt. Maar o jee, wat was het superwarm daar in die stad! Natuurlijk dezelfde warmte als op Kos, maar daar stond elke dag een verkoelende wind en in Bodrum niet. Pfffff, niks voor mij haha!
    Het eten op Kos (en in Bodrum) was heerlijk! Wat ons echter wel heel erg opviel was dat de warme maaltijd lauw gegeten wordt. Logisch in die hitte, maar toch wennen!

2. Wat heerlijk zeg, fijne foto’s. Wij gaan nog naar Griekenland toe, maar naar Samos. Jaren geleden ben ik een dagje op Kos geweest, vanuit Bodrum toen waar ik 11 dagen op vakantie was. Ik krijg al helemaal het zomergevoel er van. Nu nog voor mij even aftellen

3. Goed om niet aan te kondigen dat je op vakantie gaat 😉 Je weet maar nooit.
    Leuk om je vakantiefoto’s te zien, het ziet er echt ontspannen uit! Een echte zon-zee-strand-vakantie is soms ook lekker dus.

4. Super leuk om je verhalen te lezen, ik ben zelf vorig jaar ook naar Kos geweest en heb toen ook de boottocht naar Bodrum gedaan. Helaas duurde bij ons de boottocht iets langer. Zo ben ik ook naar die warm water bronnen geweest. Echt een leuk eiland!

5. Ik heb is een persoonlijk vraagje en als je die niet wil beantwoorden is dat natuurlijk niet erg. Ik vroeg me af of je nog samen was met albert omdat we hem zo weinig zien x

6. Leuke foto’s Marloes!! Ziet er gezellig uit!!
    Nu kijk ik nog meer uit nr onze vakantie… Mr het is nog wachten tot september 🙁

7. Fijn dat je zo van je vakantie hebt genoten! Het ziet er mooi, lekker en gezellig uit! Voor mij een hele andere vakantie: 2 weken kamperen in Zuid-Limburg met man en dochtertje, onwijs veel zin in!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Elke dag bruisen van de energie en met liefde in de spiegel kijken.